Instrukcje
Przyjęcia do przedszkola
1. Cel instrukcji
Celem instrukcji jest zapewnienie powtarzalności prawidłowego postępowania w zakresie przyjęcia dzieci do przedszkola.
2. Tryb postępowania
1. Rodzic otrzymuje informację wstępną o działalności przedszkola i warunkach rekrutacji do placówki osobiście lub telefonicznie.
2. Kartę zgłoszenia dziecka do przedszkola Rodzic odbiera osobiście w placówce u wychowawczyni.
3. Rodzic może przed złożeniem dokumentów wziąć udział z dzieckiem w zajęciach.
4. Rodzic ubiegający się o miejsce dziecka w przedszkolu obowiązany jest złożyć prawidłowo wypełniona kartę zgłoszenia w dniach od 1 kwietnia do 30 kwietnia. W miarę wolnych miejsc dokumenty będą przyjmowane do końca sierpnia. Orzeczenie o kształceniu specjalnym należy złożyć do 30 czerwca.
5. Złożone dokumenty rozpatruje komisja w skład której wchodzą:
• dyrektor
• wychowawczyni
• przedstawiciel rady rodziców
6. Lista przyjętych dzieci do wglądu u siostry dyrektor od 7 lipca.
3. Odpowiedzialny za realizację instrukcji
Dyrektor Przedszkola
Instrukcja Codzienna poranna kontrola
1. Cel instrukcji
Celem instrukcji jest zapewnienie powtarzalności prawidłowego postępowania w zakresie codziennej oceny dziecka przy oddawaniu dziecka do przedszkola przez rodzica/opiekuna
2. Tryb postępowania
1. Po wejściu na teren przedszkola rodzic/opiekun jest odpowiedzialny za dziecko do chwili oddania pod opiekę wychowawczyni.
2. Zadaniem rodzica jest:
• zdjęcie odzieży wierzchniej, zmiana obuwia i osobiste powierzenie dziecka opiece wychowawczyni.
3. Zadaniem wychowawczyni jest:
• sprawdzenie stanu zdrowia dziecka (ocena wizualna). W razie niedyspozycji dziecka (np. temperatura, katar) wychowawczyni ma prawo odmówić przyjęcia dziecka
• sprawdzenie stanu higienicznego dziecka
3. Odpowiedzialny za realizację instrukcji
Wychowawczyni Przedszkola
Instrukcja Opracowania planów zajęć dla dzieci
1. Cel instrukcji
Celem instrukcji jest zapewnienie powtarzalności prawidłowego postępowania w zakresie opracowania planów zajęć dla dzieci
2. Tryb postępowania
1. Rada pedagogiczna i dyrektor opracowują plan pracy placówki na cztery lata (kroczący)
A/ Odpowiedzialni
• Opracowanie: rada pedagogiczna
• Zatwierdza: dyrektor
B/ Termin opracowania: do 30 czerwca roku kończącego aktualny plan czteroletni
2. Plan roczny uaktualniany z planu czteroletniego po zakończonym roku szkolnym i dokonanej ocenie rocznej dzieci
A/ Odpowiedzialni
• Opracowanie: rada pedagogiczna
• Zatwierdza: dyrektor
B/ Termin opracowania: do 15 lipca roku kończącego aktualny rok szkolny
3. Plan miesięczny wywieszany na tablicy informacyjnej do wglądu dla rodziców w pierwszym dniu miesiąca.
A/ Odpowiedzialni
• Opracowanie: wychowawczyni
• Zatwierdza: dyrektor
B/ Termin opracowania: do dnia 25 bieżącego miesiąca, na miesiąc kolejny.
4. Plan tygodniowy wywieszany na tablicy informacyjnej do wglądu dla rodziców w poniedziałek rano
A/ Odpowiedzialni
• Opracowanie: wychowawczyni
B/ Termin opracowania: do piątku bieżącego tygodnia na tydzień kolejny.
5. Plan terapii indywidualnej dla każdego dziecka
A/ Odpowiedzialni
• Opracowanie: wychowawczyni
• Zatwierdza: dyrektor
B/ Termin opracowania: do 15 października
3. Odpowiedzialny za realizację instrukcji
Wychowawczyni Przedszkola
Instrukcja Zasady opieki nad dzieckiem
1. Cel instrukcji
Celem instrukcji jest zapewnienie powtarzalności prawidłowego postępowania w zakresie zasad opieki nad dzieckiem w przedszkolu
2. Tryb postępowania
1. Po wejściu na teren przedszkola rodzic/opiekun jest odpowiedzialny za dziecko do chwili oddania pod opiekę wychowawczyni.
2. Od chwili przejęcia dziecka od rodzica odpowiedzialność przejmuje placówka
3. W czasie opieki wychowawczyni sprawuje opiekę i realizuje zadania określone w bieżącym planie tygodniowym oraz indywidualnej pracy z dzieckiem
4. Po skończonych zajęciach Rodzice odbierają dziecko od wychowawczyni z sali zajęć lub ogrodu przedszkolnego i od tej chwili są za dziecko odpowiedzialni.
3. Odpowiedzialny za realizację instrukcji
Wychowawczyni Przedszkola
Zasady kontroli pomieszczeń
1. Cel instrukcji
Celem instrukcji jest zapewnienie powtarzalności prawidłowego postępowania w zakresie zasad kontroli pomieszczeń przedszkola
2. Tryb postępowania
1. Przed przyjściem dzieci do przedszkola wychowawczyni dokonuje kontroli.
2. Kontrolą objęte są:
• pomieszczenia ( czystość)
• kompletność zabawek
• pomoce dydaktyczne (czystość i kompletność)
3. Zapisy pokontrolne dokonywane są w karcie kontroli pomieszczeń codziennie przez wychowawczynię
3. Odpowiedzialny za realizację instrukcji
Wychowawczyni Przedszkola
Wyjścia dzieci poza teren przedszkola
1. Cel instrukcji
Celem instrukcji jest zapewnienie powtarzalności prawidłowego postępowania w zakresie wyjścia dzieci poza teren przedszkola
2. Tryb postępowania
1. Przed wyjściem dzieci należy ubrać stosowanie do pory roku i pogody
2. Opieka:
A/ plac zabaw przedszkolny: wychowawczyni i dwie opiekunki
B/ spacer: jedna opiekunka na dwoje dzieci
C/ wycieczka autokarowa: jedna opiekunka na jedno dziecko i jedna osoba dodatkowo
3. Dzieciom na wycieczce zapewnia się odpowiednie żywienie.
4. Po powrocie z wycieczki dzieci odbierane są z umówionego wcześniej miejsca od opiekunów.
3. Odpowiedzialny za realizację instrukcji
dyrektor, wychowawczyni przedszkola, pracownicy obsługi
INSTRUKCJA ZASAD POSTĘPOWANIA W RAZIE WYPADKU
1. Cel instrukcji
Celem instrukcji jest zapewnienie powtarzalności prawidłowego postępowania w razie wypadku, któremu ulegnie dziecko.
2. Tryb postępowania
W przypadku nagłego pogorszenia się stanu zdrowia dziecka lub wypadku podczas zajęć w przedszkolu w pierwszej kolejności powiadomieni zostają rodzice/opiekunowie prawni oraz pielęgniarka. Jeśli stan dziecka pogarsza się a rodzice/opiekunowie prawni nie dotarli do przedszkola nauczyciel wraz z dyrektorem wzywa pogotowie. Po przyjeździe karetki w przypadku nieobecności rodziców informacji o stanie zdrowia dziecka udziela nauczyciel a w razie konieczności wyjazdu do szpitala towarzyszy dziecku do momentu przyjazdu rodziców/opiekunów prawnych.
3. Odpowiedzialny za realizację instrukcji
Wychowawczyni Przedszkola, Dyrektor