W tym roku nasze przedszkole wyszło z propozycja nauki czytania metodą symultaniczno – sekwencyjną J. Cieszyńskiej. Metoda oparta jest na nauce czytania sylabami. Zakłada ona również współpracę obu półkul mózgowych, z naciskiem na lewa półkulę, która jest nazywana półkulą językową. Jest to propozycja dla dzieci 6 – letnich, które od następnego roku rozpoczną obowiązek szkolny. Chcemy w ten sposób lepiej przygotować nasze starszaki do podjęcia nauki szkolnej. Rozpoczęcie nauki czytania już w wieku przedszkolnym pozytywnie wpływa na rozwój wszystkich funkcji poznawczych dziecka – spostrzeganie, rozumienie, pamięć, myślenie, wpływa motywująco i aktywizująco na dziecko, daje poczucie pewności siebie. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, maja formę zabawową. Staramy się, by czytanie było dla dziecka przyjemnością, a nie przymusem. Nauka czytania prowadzona jest zgodnie z rozwojem dziecka: od samogłosek, poprzez sylaby otwarte, zamknięte, proste wyrazy, a na końcu zdania.